Otwórz umysł na zmiany. Mentalny trening przed dietą.

Dobre samopoczucie i zdrowy wygląd to nie tylko ćwiczenia i wybrany program żywieniowy. Nie załatwimy sobie zdrowia i wymarzonego wyglądu krótkoterminową dietą i dużym wysiłkiem fizycznym, ale osiągniemy to po przez  długoterminową zmianę  w swoich codziennych nawykach.
Korzyści płynących z prowadzenia zdrowego stylu życia to:

  • Lepsza kondycja fizyczna i psychiczna
  • Umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • Sprawny system odpornościowy oraz ogólna poprawa funkcjonowania organizmu
  • Większa elastyczność
  • Dobrej jakość sen
  • Wzrost pewność siebie
  • Poprawa jakości życia

Jeśli zaczniesz dążyć do poprawy swojego zdrowia i  wyglądu wprowadzając długofalowe zmiany w swoim  stylu życia, zobaczysz wszystkie powyższe korzyści i w rezultacie zyskasz dużo więcej niż tylko zgrabne ciało. Jeżeli wybierzesz drogę na skróty do uzyskania lepszej formy poprzez drakońskie diety, kosmetyczne poprawki najprawdopodobniej efekty będą krótkotrwałe i wymagające coraz więcej nowych korekt. Dodatkowo odbije się to niekorzystanie na Twoim zdrowiu i samopoczuciu.

Od czego zacząć w takim razie? Udowodniono, że jeżeli nie jesteśmy silni i mocno przekonani do zmian to sami będziemy dla siebie największymi sabotażystami.

Dlatego nim podejmiesz działania do zmiany swojej diety, treningu etc. zapraszam Ciebie do ćwiczenia, które ma na celu warunkowanie Twojego umysłu na poprawę zdrowia, lepsze samopoczucie, ładniejsze ciało.

Poznałam je dzięki Sylwii Bednarek – Kobiety Świadomej Finansowo, która zajmuje się coachingiem finansowym i na jednym z wykładów zaprezentowała 7 kroków do obfitości finansowej. Z racji, że jestem entuzjastką różnych nowych metod samoszkolenia się i rozwoju a dodatkowo uważam, że ocenić można jedynie coś co się samemu sprawdziło, postanowiłam wziąć udział w tym ćwiczeniu. Po tygodniu opisywania kolejnych kroków zaczęły dziać się różne niespodziewane rzeczy. Moja codzienna wytrwałość pokazywała małe, ale jednak pozytywne efekty. Jednym z takich „efektów” praktykowania 7 kroków była myśl, że przecież to narzędzie można modyfikować na różne działania. Bo przecież bez określenia swoich intencji, jasnych celów i ich wizualizacji, trudno jest osiągnąć sukces.

Mam nadzieję, że ten krótki wstęp  zaciekawił ciebie na tyle by pójść ze mną dalej i podjąć wyzwanie 7 kroków by otworzyć umysł na zmiany jakie chcesz wprowadzić by  poprawić swoje zdrowie i ciało.

 

7 Kroków do lepszego samopoczucia czyli trening mentalny wpierający zmiany w nawykach żywieniowych i stylu życia.

  • Krok 1 – Intencja – „Świadome zamierzenie, zamiar, zamysł, cel, motyw działania; myśl przewodnia, chęć, pragnienie” – czyli czego chcesz w kontekście swoich zmian w stylu życia? co zaspokoi Tobie zdrowy wygląd, lepsze samopoczucie? Czego potrzebujesz? Jakie jest twoje pragnienie w kontekście zmian zmiany diety czy zwiększenia aktywności? To może być zdrowie, wygląd, wytrzymałość,  lepsza kondycja, poprawa atrakcyjność. Bądź ze sobą szczery/szczery tutaj nie ma złej odpowiedzi. Im głębiej będziesz kopać tym większe prawdopodobieństwo powodzenia misji.
  • Krok 2 – Cel – Dlaczego tego chcesz? Jaki jest największy cel dla którego chcesz poprawić dietę i styl życia.? Pomyśl i zastawów się nad tym. Dlaczego to dla Ciebie jest takie ważne.
  • Krok 3 – Wizualizacja – wyobrażaj sobie, że cel został osiągnięty. Zobacz siebie w nowej wersji. Jak wyglądasz? Jak się czujesz? Zauważ emocje jakie przy tym Tobie towarzyszą?
  • Krok 4 – Wartość – w życiu musi być równowaga aby coś otrzymać musisz czuć, że dajesz innym wartość. Zastanów się a następnie zwerbalizuj jakie wartości/korzyści możesz dać swoim najbliższym. Co możesz dać od siebie najbliższym? Na czym dzięki Tobie mogą zyskać (czas, zdrowie, radę, wsparcie etc.) ? Jak zmiany, które wprowadzisz w swoim stylu życia wpłyną korzystnie na innych?
  • Krok 5 – Zdolność – dlaczego uważasz, że zasługujesz na lepsze życie? Dlaczego zasługujesz na to by zmienić swoje życie na zdrowsze? Dokończ zdanie zasługuję na to ponieważ…….
  • Krok 6 – Działanie – wyrób w sobie nawyki. Takie działania bezwarunkowe, które mimo niewygodność, mimo niepewności, strachu, etc. będą przybliżać Ciebie do realizacji Twoich celów. Pokaż sobie, że potrafisz przynajmniej 10 min dziennie poświęcić sobie i swojemu zdrowiu. Zadbaj o swoje ciało i umysł. Wypij z Uważnością kubek kawy, wyjdź na spacer pomimo niepogody, poćwicz 10 min, zaplanuj zdrowy posiłek. Wyjdź z uwagą ze swojej starej strefy komfortu i znajdź nową, tę zdrowszą…
    Myślenie stymuluje mózg, rozwiązywani trudnych zadań powoduje, że się rozwijasz i stajesz się silniejszy psychicznie i fizycznie. Działanie wbrew starym nawykom poprawia samopoczucie i dodaje pewności siebie.
  • Krok 7 wdzięczność – Wdzięczność to coś więcej niż tylko modne słowo. To nawyk i praktyka, która może faktycznie zmienić Twoje postrzeganie dobrego samopoczucia. Badania pokazują, że ludzie wdzięczni są zazwyczaj zdrowsi i szczęśliwsi. Wykazują niższy poziom stresu, lepiej radzą sobie z przeciwnościami losu i lepiej śpią. Są szczęśliwsi i bardziej zadowoleni z życia. Nawet ich partnerzy są bardziej zadowoleni ze swoich związków. Twój zdrowie, Twój nowy wygląd to Twoja ciężka praca, Twoje myśli, Twoje nawyki, Twoi bliscy, którzy Ciebie wspierają. Dlaczego jesteś za coś wdzięczna/ny? Może jesteś wdzięczna/ny za kogoś? Opisz jak się czujesz, to jak czujesz ze to masz. Gdy pojawia się emocje wzmacnia się proces ukierunkowania a Ty ukierunkowujesz swój umysł na zmiany w stylu życia w diecie.

Właśnie po to jest ćwiczenie 7 kroków by ukierunkować Twój umysł na zmiany, które chcesz wprowadzić. Ma to być dla Ciebie mentalne wsparcie na nowej drodze po zdrowie.

Jak najlepiej praktykować 7 kroków?

Nie wiem czy jest to najlepsza metoda dla wszystkich ale ja i osoby z którymi popracuję wybrali opcję pisania swoich myśli. Więc proponuję abyś założyła/ł specjalny zeszyt w którym będziesz opisywać kolejne  kroki. Jeden dzień – jeden krok. Dzień 8 to czytanie i zastanowienie się nad swoimi myślami, celami. Czasami pojawiają się nowe spostrzeżenia. Zapisywanie daje możliwość wrócenia do Intencji znalezienia punktu zaczepienia odniesienia się do swoich celów. Po czym zaczynam od nowa: Dzień pierwszy – krok pierwszy. Jak długo powinna trwać praktyka: – To zależy od Ciebie, od celu, od sumienności i wytrwałość, od indywidualnych potrzeb.

Ja zaczęłam 3 tydzień i coś czuję, że to jeszcze nie będzie ostatni tydzień

Jeżeli chciałabyś/byś rozpocząć ćwiczenie 7 kroków ale potrzebujesz wsparcia, motywacji daj znać. Będę wysyłać Ci codziennie rano wiadomość o Twoim kroku i co w nim masz zrobić. Na koniec tygodnia zadam Tobie pytanie: jak poszło Ci zadanie?.

Możemy też umówić się na indywidualne sesje by wspólnie odkryć Intencję oraz określić jasne cele.

Co Ty na to?

😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *