Aqua Fitness – super aktywność dla ciała i umysłu

Dla wielu z Was aqua fitness to zestaw nudnych i monotonnych ćwiczeń, bądź pluskanie się w wodzie w rytm muzyki podczas rodzinnych wakacji.
W rzeczywistości aqua fitness to niezwykle różnorodna aktywność sportowa, wpływająca korzystnie na cały nasz organizm. Trening w wodzie rekomendują fizjoterapeuci, lekarze czy trenerzy personalni. Aqua fitness dedykowany jest osobom starszym, otyłym, które chcą poprawić swoją kondycję fizyczną jak i sportowców amatorów oraz tych na poziomie PRO.

Skąd ta wyjątkowość

Aqua fitness swoją niezwykłość zawdzięcza oporowi i wyporowi wody.
Woda jest 800 razy gęstsza od powietrza co powoduje, że przy każdym ruchu dodatkowo musisz pokonać opór wody i to właśnie czyni trening bardziej wymagającym w porównaniu do tego samego wykonanego na lądzie. Dla przykładu: biegając w wodzie możemy spalić ok 11,5 kalorii na minutę a na lądzie 8 kalorii na minutę.
Siła wyporu to nic innego jak prawo Archimedesa: „Ciało zanurzone w cieczy traci pozornie na ciężarze tyle, ile waży ciecz wyparta przez to ciało”. Stąd gdy wchodzimy i zanurzamy się w wodzie czujemy niebywałą lekkość, jakby raptownie ubyło nam większość kilogramów.

To szybkie „odchudzenie” powoduje, że ćwiczenia, które w normalnych warunkach są dla moich klientek za trudne, w wodzie wychodzą im bez problemu a co najważniejsze są dla nich bezpieczne. Kolejnym pozytywnym efektem treningu w wodzie jest poprawa pewności siebie oraz łatwiejsza mobilizacja do dalszej pracy. Bo nic tak nie motywuje jak nasze własne sukcesy.

Aqua fitness to nie tylko zdrowsze i ładniejsze ciało.

W wodzie tętno zwalnia nam o około 10-15%. Dzięki temu można wykonać większą ilość powtórzeń danego ćwiczenie przy jednoczesnym zmniejszeniu ciśnienia we krwi. Co więcej, przebywanie w środowisku wodnym, które ma niższą temperaturę od otoczenia, sprawia, że organizm się hartuje i staje się odporny na wszelkiego rodzaju infekcje. Pozostałe korzyści płynące z aqua fitness to odciążenie stawów i kręgosłupa, poprawa elastyczności, zwiększenie ruchomości stawów oraz minimalizacja ryzyka zachorowania na osteoporozę.

Aqua Fitness redukuje stres

Oprócz znaczących korzyści dla Twojego zdrowia fizycznego, trening w wodzie mają kojący wpływ na zdrowie psychiczne. Zmniejszają uczucie niepokoju, poprawiają nastrój, obniżają napięcia i poziom kortyzolu. Dają poczucie przynależności do grupy. A Wszystko to dzięki cudownym, terapeutycznym właściwościom wody .

Ty wybierasz, Ty decydujesz?

Jedną z wielkich zalet zajęć aqua fitnessu jest możliwość ćwiczenia na swoim własnym poziomie, bez żadnej presji. Oznacza to, że jeśli jesteś nowa w grupie, możesz stopniowo i we własnym tempie wykonywać ćwiczenia zdobywając powoli nowe umiejętności. Na każdych kolejnych zajęciach będziesz czuła się pewniej a Twoje ciało i kondycja będą się wzmacniać. Od Ciebie będzie zależało czy chcesz zrobić intensywny i energiczny trening czy spokojny. Twoja praca niezależnie od siły jaką w nią włożysz będzie przynosiła efekty. TY decydujesz co jest dla Ciebie ważne i czego potrzebujesz od ćwiczeń wodzie. Aqua fitness zazwyczaj nie kojarzy się z mocnym i intensywnym treningiem, nic bardziej mylnego. Ćwiczenia w środowisku wodnym zalicza się do jednych z najbardziej efektywnych. Większość osób spala od 400 do 500 kalorii podczas tej aktywności. Pamięta,  że wszystko zależy od intensywności z jaką podejdziesz do ćwiczeń.

Jak zacząć ćwiczyć

To bardzo proste. Wystarczy mieć strój kąpielowy, czepek i ręcznik oraz butelkę wody. W wodzie nadal się pocisz więc ważne jest aby uzupełniać na bieżąco utracone płyny. To, że jesteś otoczona/otoczony przez wodę, nie oznacza, że pozostaniesz nawodniony 😊. Umiejętność pływanie nie jest konieczna. Na większości zajęć korzysta się z pasów wypornościowych, które dadzą Tobie wsparcie i poczucie bezpieczeństwa. Możesz również zacząć ćwiczyć na płytszej wodzie, by najpierw oswoić się z żywiołem.

Zalety Aqua Fitnessu:

  • lepsza przemiana materii, szybsze spalanie kalorii,

  • bezpieczny trening bez obciążeń stawów – Twoje ciało w wodzie jest około 90% lżejsze niż na lądzie,

  • redukcja stresu i poprawa samopoczucia,

  • spektakularna regeneracja organizmu po przebytych chorobach,

  • zmniejszenie napięć w całym ciele,

  • mniejsze zmęczenie podczas wykonywanych ćwiczeń (szczególnie dot. kobiet w ciąży, osób otyłych bądź z chorobami serca),

  • komfort ćwiczenia, dzięki „schowaniu się w wodzie”.

Kwalifikacje:

Instruktor Aqua Fitness – Aqua Dream School

Szkolenia:

Aqua Metnal – Aqua Dream School

Aqua Hula Hop – Aqua Dream School

Aqua Functional Training- Aqua Dream School

Aqua Intrerval Training -Aqua Dream School

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *